Wat bij IQ support opvalt is dat de kennis van zaken goed is; ze hebben expertise in huis.
Jeroen de Kort
Hoofd Datacenter Services Nederland
Wat is Red Bee Media en wat doen jullie?
Red Bee Media is een wereldwijd mediadienstenbedrijf met vestigingen in Europa, de VS, het Midden-Oosten en Azië-Pacific. We werken samen met enkele van de grootste mediamerken en omroepen ter wereld, maar ook met nieuwe en innovatieve bedrijven, ondernemers en contenteigenaren. Miljoenen mensen over de hele wereld bekijken elke dag content die wij voorbereiden, uitzenden, streamen en distribueren via onze diensten. In Nederland werken we samen met omroepen als RTL, Talpa, NPO en NLZIET, maar ook met telecom- en kabelbedrijven als Youfone, KPN en Ziggo.
Waar liepen jullie tegenaan bij jullie datacenter?
Het datacenter team van Red Bee Media is een klein team. Het onderhoud en beheer is uitbesteed aan een externe partij. Wanneer er projecten zijn wordt IQ support veelal ingeschakeld als flexibele schil. Eén van de laatste projecten betreft het vervangen van UPS systemen Hierbij hebben we gebruik gemaakt van de kennis en ervaring van IQ support in 5-level commissioning waar we in een eerder project goede ervaringen mee hebben gehad. Focus in dit project was ‘probleemloos vervangen’.
Hoe kwamen jullie bij IQ support terecht?
Vanaf het ontstaan van het datacenter in 2001 is René Mulders af en toe betrokken geweest bij diverse projecten. Daarbij werd hij ondersteund door andere specialisten van IQ support. Hier hadden we goede ervaring mee. Daardoor kwamen we bij ze terug toen de UPS systemen vervangen moesten worden. Bijkomend voordeel is dat IQ support de installatie goed kent vanuit het verleden.
Hoe zou je de samenwerking omschrijven?
Ik zou de samenwerking als prettig omschrijven. Dat komt allereerst door de klantgerichtheid van de mensen van IQ support. Wanneer we onverwacht voor een uitdaging komen te staan, schakelen ze snel en bieden meteen hulp. Dit zonder eerst allerlei protocollen o.i.d. door te hoeven lopen. Ook zijn ze bij IQ support duidelijk. Dat geldt voor de communicatie, de kosten en ook de documentatie en verslagen. Wat de kosten betreft komen we nooit voor verrassingen te staan, vooraf weten we waar we aan toe zijn. En waanneer we achteraf vragen hebben over het project, worden deze beantwoord en opgelost. Alles wordt niet direct bestempeld als meerwerk maar gezien als nazorg. Dit binnen de grenzen van redelijkheid uiteraard.
Wat bij IQ support opvalt is dat de kennis van zaken goed is, ze hebben expertise in huis.
Wat heeft de samenwerking met IQ support jullie opgeleverd?
De samenwerking heeft ons inzicht gegeven. Dit komt door een duidelijk en onafhankelijk advies, waarmee we echt verder kunnen.
Voor vervolgtrajecten schakelen we IQ support zeker weer in.